header flash

Thursday, December 18, 2014

:: WORDLESS WEDNESDAY ; RESIPI SUSHI ::



Kikikiki...
Balik dari Korea..tapi buat sushi...
hahaha.. nampak noo jiwa tu lebih kepada Kejepunan hahaha..
xlah...Korea best...!!
Cuma aku kan disampuk hantu Jepun...tu jadi mabuk sushi tu hahaha..

Ok..layan gambar...

Bahan-bahan yang diperlukan..

Untuk fillings...suka hati kita la nak letak ape hehehe.. 

Tuna + mayonaise
Buluh untuk gulung... RM5...beli kat Daiso... dah lama dah beli...nasib baik xreput dalam simpanan aku je.. hahaha..

Satu lagi ialah beras...aku lupa snap gambar.. tp xpe...senang je nak beli beras sushi..pi Jusco..Ram10 sepeket... cara nak masak pun senang..
1 cawan beras = 2 cawan air + 2 sudu teh cuka

Tak payah basuh..sukat beras boh dalam periuk..sukat air.masuk dalam periuk..switch on.. settled..!!

Cara buat
Pandai2 koranglah nak gulung dia.. 

Hasilnya..
Ini ialah sushi tuna... sila percaya...ini ialah sushi...sushi berupa ala2 cekodok dah rupanya hahaha..

Ini yang sosej...bajet nak buat mcm yang Sushi King...tp xjadi la... hahahaha.. pendek kata ni Sushi bentuk sel haiwan..

Ini sushi crabstick... cantik..senonoh sikit rupa dia..mcm sel tumbuhan.. ni hasil kerja tangan MrAF... ha..ko nampak kan kekontraan kesenian aku dgn MrAF..hahaha..

Shoyu & kicap.manis tu boleh didapati di booth sushi Jusco..

Selamat bersushi ye semua.. rasa mmg konfem sedap..sama standard la dengan Sushi King cuma rupa la xberapa nak semenggah.. xpe..masa makan tutup mata...hayati dengan penuh kenikmatan hahaha..

Harapnya...pasni dapatla kurangkan perbelanjaan aku pi makan sushi..almaklumla.. sejak dapat Sang Putera...ekonomi kena rancang dah la.. hahaha.. iskh..haruslah..4 kali pi makan sushi dah lepas kipas sebijik ko tau... hahahaha.. tp aku rsa mcm ni impian je ni...aku akan masuk kedai sushi gak kot..biasalah...dasar PM teragong hahahaha..

*PM = PeMalas

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...