header flash

Friday, January 9, 2015

:: PASAR KEMBOJA DI PARIT BUNTAR 2.0 ::

Hai hai hai...
bersua kita dalam entry sambungan
Pasar Kemboja Di Parit Buntar.

Xsangka aku entry psal Pasar Kemboja mencecah 10k readers...fuuhhh.. ramai yang bminat nak tau rupanya.. maka aku buat sambungan entry sikit..

Ok..Pasar Kemboja Hari Sabtu aku dah cerita kan..
ni nak cerita pasal Bazar Kemboja dan Pasar Kemboja Kampung Kedah..
Tapak kilang...kat dalam tu ada banyak kedai jual barang kemboja.. tudung, telekung, baju kurung...mcm2 ada.. food court pun ada... parking pun banyak.. 

Ok.. Bazar Kemboja.. perghhhh....jgn main2 tau.. sekarang dah ada Bazaar Kemboja.. nama dia Buntar... nama lagi glemer.. BFO.. Buntar Factory Outlet... Semua barang dari Kemboja... sama macam

yang Pasar Kemboja Hari Sabtu.. beza dia.. kat sini tiap2 hari bukak... dari 11.00 pagi - 10.00 malam kalau xsilap.. kalau musim perayaan..lagi awal bukak & lagi lambat tutup.. means kalau korang datang Parit Buntar... boleh nak nak shopping...xpayah tggu hari Sabtu je.. cuma.. yang hari Sabtu lg banyak pilihan kot.. tapi aku suka sini sbb dia xsesak...and berbumbung ...jadi boleh membeli secara santai.. harga still murah..maybe mahal dalam RM5 mcm tu la compare dgn yang Hari Sabtu...tp xsemua..ada yang boleh dpt hrga sama macam pasar kemboja hari sabtu.. ikut nasib.. ikut pndai korang menawar la..

Contoh..tadi aku pi niat nak beli tudung satin 2 helai jek..
skali...
hambekkk..!!!

Total : RM80 ;)
Siap dengan baju kurung.. nak buat mcm mna.. rm50 kot sepasang.. cantik lak tu.. kalau beli kain..nak upah...konfem2 lebih.. upah saja pun RM25 kalau baju kurung.. kalau baju fesyen2 sikit.. RM35... ha.. tu tara upah murah dah tu .. *(sebab hantar jahit kat Orang Kemboja jugak hehehe..) ...  kalau kat KL aku xtau la berapa pulak upah dia huhuhuhu.. pendek kata..rezeki aku la duk di Parit Buntar..ramai Orang Kemboja.. baju2 murah.. upah jahit pun murah hehehe..
Murah xmurah.. gigil jugak la nak gi htr bila fikir upah nnt.. hahaha. Dah 3 bulan aku perap dalam almari ni hahaha.. next week kot htr..elok bonus hehehe.. 

Lokasi Bazar Kemboja ni ialah depan Econsave Parit Buntar.. depan2 tu xla.. depan econsave tu ada workshop besar..ha.. masuk lorong kanan lepas workshop tu....akan terus nampak Buntar yang tesergam.. dulu tu kilang Nikko.. MrAF la yg cakap.. kilang buat kreta remote dia kata..  dulu laaaa...

Habis cerita Bazar Kemboja.. kita sambung dengan Pasar Kemboja Kg. Kedah..



Ok.. Pasar Kemboja Kg. Kedah ni aku pun xpnah pergi..tapi ada orang soh aku update.. so aku up je la ek msg dia..


Assalamualaikum wbt Kak Hasniza, nak minta update info sikit kt blog akak blh? Kami menjemput tuan2 dan puan2 untuk datang ke tapak Pasar Kemboja Kg Kedah. Hari : Sabtu. Masa : 7am - 12pm Lokasi : Kg Kedah Bagi yg ingin ke Pasar Kemboja Ptg Tok Mahat,hanya 50 meter sahaja dari tapak ini (blh jalan ikut Taman Kerian Permai) Blh mai parking disini PERCUMA !!! (tp kena masuk dari jalan besar Kg Kedah).

Mungkin klu ada kelapangan boleh gi shopping kat situ hehehe..

Ok lah.. cukuplah setakat tu dlu dlm update hari ni.. harap2 dapat la.membantu korang merancang jadual shopping korang hehehe..

Bye bye.. Assalamualaikum..

2 comments:

Khairul Iruan said...

bg no tukang jahit kemboja kak

Hani Suraiya said...

aslkm sis..tumoang tanya..dari bas stand express parit buntar...ke pasar sabtu..kalo naik bas mcm mn ya..0132531103

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...