header flash

Tuesday, August 4, 2015

:: BERCUTI DI PULAU REDANG ::



Hai hai hai.....
salam bersua lagi...
bapak bersawang blog ni...
Nasib baik xkena asma aku msa bkak blog ni..
almost 5 bulan terbiar...
nasib baik xtumbuh kulat...
Hurmmm
hari tu bukan.main aku berazam... 
nak hapdate tiap2 hari..
sekali...
haremmmmmm....

Rasanya...makin dijadikan azam..
makin kelaut hasilnya... huhuhu... patutlah azam aku nak kurus dah 2 tahun kelaut.. hahaha..

Ok..
asyik2 sebut laut ni..
meh aku bawa korang ke suatu tempat yang indah..yang dikelillingi oleh air jernih membiru...
pasir putih lembut mcm tepung best golek2... 
tak jauh pun tempat tu..
di Malaysia je...
Pulau Redang... 

Memang lawa & best....
secara peribadi..
lagi best dari Krabi...

Kenapa? 
Tunggulah aku story...
Sila bersabar...
hahaha... 



Sebenarnya... aku peram entry ni genap setahun... hahaha... aku pergi bulan 8 tahun lepas.. selepas raya Aidilfitri...tahun lepas kan aku balik raya kat Besut & Kota Bharu..kami sambung cuti 2 hari... beraya kat Pulau Redang... ngehngehngeh...nak elakkan jammed... ;p

Kami naik boat di Jeti Merang... dia ada dua jeti untuk ke Redang... satu Merang...satu lagi Kuala Terengganu... yang utama Kuala Terengganu la... kat situ ada feri...klu yg mabuk untuk naik speedboat... naik feri ok la kan...  masa booked pakej Redang tu...dia dah inclusive boat fee... so aku dah ckp awal2 nak naik kat Merang since aku dari Besut kan..

After 30 minutes of boat ride... tadaaa....!!! Finally.. here we are...layankan gambar ek.. 






depan hotel dia...air sama macam Bamboo Island Krabi... sebab tu aku suka kat Redang... sebab Krabi kita penat...kena gi Island hoping untuk jumpa pulau2 yang cantik macam ni.. kalau yang datang dengan famy dengan anak-anak.. ha..memang sgt sesuai.. xpyh kalut2 nak naik boat nak gi snorkeling... kat depan hotel ni pun boleh snorkeling.. penuh ikan.. 







Kalau snorkeling...  air kat sini lagi jernih... dan coral dia laaaaaaaagi cantik dan pelbagai compare dengan Krabi... *pengalaman diri sendiri...

Ni aku pi trip snorkeling.. agak susah la dengan baby..tapi nasib baik budak2 boat ni sporting...depa tlg jaga Sophea kadang2... yup..depa tolong jaga... bukan jaga dalam boat uolss... jaga atas pelampung... bahagia je Sophea... 






Sophea dapat kawan... yang abang tu suke melayan Sophea... hahaha..

Nampak x....mcm udang bakar dah rupenya... nak buat macam mana... mmg berjemur je kerja.. pkul 8 pagi kuar breakfast....pkul 5.30 petang baru masuk bilik semula.. mmg spent masa dalam air je.. hahaha.. Sophea tdo pkul 7 petang...bangun2 7 pagi esok...pastu sambung lagi aktiviti.. hahaha.. mmg heaven giler...!! 

Kat sini ada macam2 pakej...
macam aku..
ambik pakej 3hari 2malam..
dalam pakej tu ..
1) boat transfer
2)hotel
3) breakfast+lunch+dinner setiap hari kita menginap... 
3)snorkling trip 2kali sehari.. *pkul 9 pagi & pkul 2.30 petang

Yang korang kena tambah ialah sewa google & jacket utk snorkling.. rm20 .. 

Harga berbeza2 mengikut hotel yang kita ambik..

Awal tahun (Jan-April)
Range dari RM250 -Rm500 seorang...depends hotel mana.. 

Peak season (Mei-Sept)
Rm350-Rm700 seorang.. depends on hotel..

Sept-Jan
tutup.. monsoon... 


Ini ada nama beberapa hotel/resort di Redang... selamat bercuti kat korang... sila pergi...tak mnyesal.. hehehe..


Uwaaa....rasa nak bercuti membuak2... huhuhu..

8 comments:

Black Yellow said...

Sape yg berminat nk ke redang bleh call/wasap sy di no ini:
0179799773 atau lawat fb page saya:
Holiday runner

Black Yellow said...

Sape yg berminat nk ke redang bleh call/wasap sy di no ini:
0179799773 atau lawat fb page saya:
Holiday runner

Husna Alias said...

awak.bulan disember tak digalakkan pergi ye?

ekin dekwan said...

boleh bagi range harga tok mei 2016

nhhas said...

Nk ty... i ambik pakej hotel mana ea kt redang?

Redang vs perhentian mn better?

nhhas said...

Nnt share ye... drop me emel ke
reallife.nhhas@gmail.com

Or via my blog hnr318.blogspot.com

Tengs hasniza.

Vix alexa said...

Pantai nya bagus

tirah said...

yep boleh tak nak price utk mei 2016 ni
boleh email kat saya tirahpooh95@yahoo.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...