header flash

Wednesday, November 11, 2015

:: WORDLESS WEDNESDAY ; UPSIDE DOWN PENANG ::



We are happy family... ;)

Suka gambar ni sebab gaya Sophea...rasa macam cover drama Korea hahaha...




Friday, November 6, 2015

:: BEGEDIL ::

Hehehehe..
Lama xpost resipi masak...
Hari ni nak share cara buat begedil..
Errr...sebenarnya...begedil or bergedil??
Tak kisah la yang mana pun... sebab bukan nak kena buat esei BM SPM dah pun... SPM dulu dah dapat A1....ok lah tu.. hahaha...

Ok..aku sangat suka begedil...
Tambah2 kalau kena dengan ayam goreng + pajeri terung + sambal belacan + begedil... perghhhhhh....

Tapi..aku xpernah buat begedil..rasa macam buat begedil adalah sesuatu yang susah amat...
Sampailah petang tadi...
Tiba2 semacam dirasuk... telah berjaya membuat begedil... muahahahahaha..

SENANG...!! SANGAT SENANG..!! Sampai rasa macam nak nangis kenapalah aku xbuat dari dulu lagi..huhuhu...


Bahan-bahan

  • Kentang 6 bijik
  • Daging cincang ramli separuh paket (1petak)
  • Daun bawang
  • Bawang goreng
  • Cili api (kalau nak)
  • 1 biji telur (untuk salut)


Cara memasak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...